شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه - وب سایت جامع مشاغل کاریابی استانبول
تصویر

شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه

شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه ویزای توریستی ترکیه

شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه ویزای توریستی ترکیه شرایط خاص خود را دارد. کشور ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال غربی قاره آسیا و جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد و دقیقا در محل تلاقی دو قاره قرار گرفته است. کشور ترکیه با مساحت ۸۱۴ کیلومتر مربع و برابر با نیمی از مساحت ایران سی و پنجمین کشور دنیا محسوب می شود. زبان رسمی کشور ترکیه ترکی استانبولی می باشد که اندکی با زبان آذری متفاوت می باشد.

شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه

ویزای توریستی ترکیه به مدت ۳ماه (۹۰ روز) اعتبار دارد و پس از ورود مسافرراه اندازی کسب و کار در ترکیه به این کشور این ویزا صادر می گردد. باید توجه داشته باشید که با ویزای توریستی ۹۰ روزه در ترکیه نمی توانید خرید و فروش، کار و یا تحصیل کنید و اگر می خواهید مدت زمانی بیش از ۹۰ روز در کشور ترکیه بمانید باید اجازه رسمی از مقامات مربوط را داشته باشید و اگر بنا به دلایلی بیش از این زمان اقامت داشته باشید جریمه و اخراج می شوید.

شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه

هر توریستی برای سفر به ترکیه باید ویزای توریستی آن را اخذ کند مگر اینکه از یکی از ۷۸ کشوری باشد که نیاز به اخذ ویزا ندارند. این ویزای الکترونیکی می تواند به صورت آنلاین و یا از طریق کیوسک‌هایی در فرودگاه ترکیه صادر شود. اگر شخص بخواهد ویزای توریستی ترکیه را دریافت کند باید بداند که پاسپورتش باید ۶ ماه فرصت داشته باشد. شهروندان عضو کشورهای الحاقیه اروپا و شینگن نیازی به اخذ ویزا ندارند.

انواع ویزای ترکیه:

کسانی که قصد اقامت یکساله در کشور ترکیه را دارندشرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه  از طریق اجاره خانه می توانند قانونا به مدت یکسال با ویزای توریستی در این کشور اقامت موقت داشته باشند. اگر شخصی حداقل به مدت ۸ ماه در یکی از هتل های ترکیه اقامت داشته باشد و برگه اقامت در هتل را ارائه دهد و یا خانه ای اجاره کند تا یکسال ویزای توریستی شخص اعتبار دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت یکساله و هزینه ویزای توریستی ترکیه:

شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه

  • همراه داشتن اجاره نامه رسمی خانه.
  • داشتن کپی سند مالکیت بسیار حائز اهمییت می باشد.
  • همراه داشتن فیش واریز اداره مهاجرت و اداره پست.
  • ۴ قطعه عکس ۴*۳.
  • همراه داشتن بیمه سلامتی یکساله.
  • داشتن پاسپورت و کپی پاسپورت مهاجر بسیار مهم است.
  • دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی.
  • قرار دادن مبلغ ۶۰۰۰ دلار در حساب بانکی ترکیه و مدرکی دال بر اثبات این مورد
  • مراحل اخذ ویزای کشور

  • براساس توافقاتی که بین دولت ایران و ترکیه صورت گرفته است برای سفر به کشور ترکیه افراد نیازی به ویزا ندارند و می توانند تا ۹۰ روز یعنی به مدت ۳ ماه تمام در این کشور اقامت داشته باشند. افراد درنظر داشته باشند که گذرنامه فرد باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و در یکی از پایانه های مرزی (هوایی و یا زمینی) مهر ورود خورده باشد. شرایط گرفتن ویزای توریستی ترکیه این ویزا برای ایرانی ها رایگان می باشد.

با این ویزا شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید در ترکیه ساکن شوید، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که در این مدت حق انجام فعالیت‌هایی نظیر کار، تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور را نخواهید داشت، اما می‌توانید برای مدتی در این کشور ساکن شوید و مقدمات اقامت دائم خود را فراهم کنید. به همین منظور در این مطلب قصد داریم سوالات متداول شما در رابطه با جزییات ویزای سه ماهه و روش‌های اخذ ویزای توریستی ترکیه را پاسخ دهیم، تا بتوانید با اطلاعات بیشتری اقدام به دریافت ویزای این کشور کنید. پس با ما همراه باشید.

ترکیه به واسطه نزدیکی به ایران یکی از مقصدهای مهم گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شود. مطابق با آمار، در نیمه اول سال 2018، تعداد یک میلیون و 159 هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند. در نیمه دوم سال این آمار کاهش داشته و از دلایل آن، افزایش نرخ ارز گزارش شده است. بر اساس گزارش اداره گردشگری و مهاجرت ترکیه، بیشترین سفر توریستی به این کشور مربوط به اتباع ایرانی است.

دیدگاه خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال آپلود
سوئیچر رنگ