شرایط مهاجرت به ترکیه - وب سایت جامع مشاغل کاریابی استانبول
تصویر

شرایط مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه

بسته به اینکه چرا به ترکیه می آیید و مدت زمان اقامت شما ممکن است به ویزا و مجوزهای دیگر احتیاج داشته باشید. در این مقاله مروری بر الزامات مهاجرت ترکیه ارائه شده است.

مهم نیست که اهل کجا باشید یا چرا به ترکیه آمده اید ، به یک گذرنامه معتبر از کشور مبدا خود نیاز دارید. گذرنامه شما باید حداقل 90 روز اعتبار باقی بماند. حتی اگر گذرنامه شما در مدت زمان 6 ماه از تاریخ انقضاء خود است ، قبل از سفر خود را تمدید کنید یا به ترکیه سفر کنید.

نیاز به ویزای ترکیه به کشور مبدا شما و طول و دلایل سفر شما بستگی دارد. بسیاری از کشورها قراردادهای معافیت ویزا را امضا کرده اند که به شهروندان آنها اجازه می دهد تا حداکثر 3 ماه بدون ویزا به ترکیه سفر کنند. برخی از ملیت هایی که از لحاظ روادید معاف نیستند ، ممکن است در هنگام ورود به ترکیه ویزا دریافت کنند (البته هزینه نقدی به آنها تعلق می گیرد). برای داشتن لیستی از این کشورها و مدت اقامت مجاز آنها ، با وزارت امور خارجه ترکیه تماس بگیرید. وزارت همچنین مبلغ هزینه را در وب سایت خود فهرست می کند.

روند مهاجرت ترکیه

قبل از عزیمت به ترکیه ، از تمام اسناد و مدارک مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنید. اگر برای زندگی ، کار یا تحصیل به ترکیه سفر می کنید ، به مجوزهای خاص نیاز دارید. راهنمای اصلی در طی فرایند در زیر ذکر شده است:

  1. ویزا – برای ویزا در سفارت ترکیه یا کنسولگری در کشور خود اقدام کنید. قبل از عزیمت به ترکیه این کار را به خوبی انجام دهید. ممکن است مقامات ترکیه چندین ماه طول بکشد تا درخواست شما را پردازش کنند. اگر سؤالی دارید که به کدام ویزا نیاز دارید ، از مسئولان سفارت بپرسید. رفع اشتباه با مقامات مهاجرت ترکیه خوشایند نخواهد بود.
  2. مجوز کار و اقامت – اگر در ترکیه زندگی می کنید ، نیاز به اخذ اجازه اقامت دارید و در صورت کار ، به اجازه اقامت و مجوز کار احتیاج دارید. برای اجازه اقامت و کار در سفارت ترکیه یا کنسولگری در کشور خود اقدام کنید.
  3. اطلاعات تکمیلی – احتمالاً مجبور خواهید بود اثبات اثبات این مسئله را داشته باشید که یا بلیط برگشتی را برای کشور مبدا خود خریداری کرده اید. به همین ترتیب ، ممکن است از شما خواسته شود اثبات رزرو هتل را نشان دهید (اگر مسکن شما توسط یک کارفرما از پیش تنظیم شده باشد ، اثبات آن کافی خواهد بود).

اگر قصد ترک ترکیه و بازگشت به برخی از نقاط در طول اقامت خود (برای کار یا تعطیلات) دارید ، حتماً برای ویزا درخواست کنید که امکان ورود مجدد را فراهم کند. اگر کشور را ترک کنید و فقط واجد شرایط ورود به تک باشید ، از بازگشت خودداری می کنید.

قبل از ارائه درخواست خود مجدداً کلیه الزامات و محدودیت ها را با سفارت ترکیه یا کنسولگری در کشور خود تأیید کنید. اگر از هیچ چیز مطمئن نیستید ، سؤال کنید. روند مهاجرت احتمالاً هر از گاهی صبر و شکیبایی شما را آزمایش می کند ، اما بهتر است اطلاعات را با مقامات ترکیه تأیید کنید تا اشتباه در برنامه های شما انجام شد

دیدگاه خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال آپلود
سوئیچر رنگ