چه زمانی مرز ترکیه باز می شود؟ - وب سایت جامع مشاغل کاریابی استانبول
تصویر

چه زمانی مرز ترکیه باز می شود؟

همان طور که می دانید در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، همه کشورهای همسایه ایران مرزهایشان را با کشور ما بستند. کشور ترکیه یکی از آن کشورهایی بود که در بستن مرزها با ایران پیشقدم بود و خیلی سریع تمامی مرزهایش را با ایران بست تا از شیوع ویروس کرونا در کشورش جلوگیری کند. هرچند در این زمینه خیلی موفق عمل نکرد و امروز می بینیم که متاسفانه ویروس کرونا در ترکیه هم مثل خیلی از کشورهای دیگر جهان همه گیر شده است. اما به هر حال بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه یک تصمیم درست و منطقی بود که احتمالا جلوی یک فاجعه واقعی را هم در ترکیه و هم در ایران گرفت. اما سوالی که در این میان وجود دارد، این است که چه زمانی قرار است مرزهای ایران و ترکیه باز شوند؟

اول از همه بهتر است نگاهی به پیامدهای بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه بیندازیم. جدا از اینکه بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه از نظر مسائل بهداشتی تصمیم درستی بود، اما پیامدها و تاثیرات بسیار منفی نیز داشت. چراکه پس از بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه به خاطر شیوع ویروس کرونا، هم ایران و هم ترکیه از نظر تجاری و گردشگری بسیار متضرر شدند. جالب است بدانید که به همان اندازه ای که صنعت گردشگری ایران به خاطر شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه متضرر شد، خود کشور ترکیه نیز از این نظر آسیب دید و کار به جایی رسید که نمایندگان صنف های شهر وان از مقامات ترکیه درخواست کردند که از نظر معیشتی به آن ها کمک شود تا در زمانی که مرز ایران و ترکیه بسته است و مسافران ایرانی نمی توانند برای خرید به وان سفر کنند، بتوانند زندگی خودشان را بگذرانند و زیر فشار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا از بین نروند. از طرفی مراکز خرید، کافه ها، رستوران ها و هتل های ترکیه مخصوصا شهرهای توریستی آن نیز به دلیل نبود گردشگر ضررهای هنگفتی دیدند. از سوی دیگر ایران نیز از نظر اقتصادی و تجاری متحمل ضرر شد و آسیب های زیادی به خاطر بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه دید و آژانس های مسافرتی زیادی هم در ایران ناچار به دادن خسارت های هنگفت شدند. از طرفی آن دسته از افرادی که قصد سفر به ترکیه را داشتند و سفر مهمی را پیش رو داشتند، مجبور به کنسل کردن سفرشان به ترکیه شدند و برنامه هایشان به کل به هم ریخت. با این حساب، مشخص است که افراد زیادی در هر دو کشور ایران و ترکیه منتظر بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه هستند. اما سوالی که وجود دارد، این است که واقعا چه زمانی قرار است مرزهای ایران و ترکیه باز شوند؟

واقعیت این است که هنوز تاریخ دقیق باز شدن مرزهای ایران و ترکیه اعلام رسمی نشده است. اما مساله ای که مشخص است، این است که به احتمال زیاد مرزهای ایران و ترکیه تا پایان ماه رمضان (اوایل خرداد 99) بسته باقی خواهند ماند. بر طبق آخرین اخبار و اطلاعاتی که از ترکیه به ایران رسیده است و با توجه به تحقیقات اعضای صنف گردشگری و کارشناسان مربوطه، مشخص شده که به احتمال خیلی زیاد مرزهای ایران و ترکیه بعد از پایان یافتن ماه رمضان و احتمالا از اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر ماه 99 باز شوند. در این صورت اگر مرزهای ایران و ترکیه دوباره باز شوند، مسافران ایرانی می توانند سفرهایشان به ترکیه را از سر بگیرند و برنامه های مسافرتی خودشان را به روال قبل داشته باشند.

می توانید از دیگر اخبار و مقالات گردشگری دیدن کنید:

دیدگاه 2


  1. مصطفی

    چی ووقت میتوان مهاجرت کرد

    پاسخ
    1. سلام مرز ها بازه میتوانید از طریق واتس اپ با شماره 09300390033 تماس حاصل فرمایید .

      پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال آپلود
سوئیچر رنگ