کدام مرز ایران برای سفر زمینی به ترکیه بهتر است؟ - وب سایت جامع مشاغل کاریابی استانبول
تصویر

کدام مرز ایران برای سفر زمینی به ترکیه بهتر است؟

همان طور که می دانید یکی از ارزان ترین راه های سفر به ترکیه، مسافرت از طریق زمینی می باشد. خوب است این را بدانید که سفر زمینی به ترکیه مزایا و معایب خاص خودش را دارد و ممکن است که برای یک شخص بهترین گزینه باشد، اما شخص دیگری حاضر نباشد که این مدت زمان را در مسیر باشد و ترجیح بدهد که با رزرو بلیط هواپیما ترکیه راهی این کشور دیدنی شود. به هر حال اگر شما تصمیمتان را گرفته اید و احساس می کنید که سفر به ترکیه از راه زمینی برایتان بهتر است، باید اول از هر کاری با مرزهای ایران با ترکیه آشنا شوید و ببینید که برای سفر به هر کدام از شهرهای این کشور، کدام مرز ایران بهتر است.

معرفی مرزهای ایران و ترکیه
ایران و ترکیه سه مرز زمینی با یکدیگر دارند که عبارتند از مرزهای بازرگان، سرو و رازی. مرز بازرگان در نزدیکی شهر ماکو، مرز سرو در نزدیکی روستای نازلو در ارومیه و مرز رازی در نزدیکی شهر خوی قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که هر کدام از این مرزها معایب و مزایای خاص خودشان را دارند. برای مثال خوبی مرز بازرگان این است که به صورت شبانه روز باز است و هم اینکه مرز بزرگی است و شما برای عبور از آن و سفر زمینی به ترکیه زیاد معطل نمی شوید. مزیت مرز رازی نزدیکی آن به شهر وان است و دسترسی به نسبت راحتی هم از شهر تبریز دارد. اما ایرادی که دارد، این است که فقط تا ساعت 5 بعد از ظهر باز است و زود تعطیل می شود. مرز سرو نیز از این جهت خوب است که فاصله کمی با ارومیه دارد و کسانی که در حوالی این شهر زندگی می کنند، به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.همچنین یکی دیگر از مزایای مرز سرو، فعالیت 24 ساعته آن می باشد. اما ایرادی که دارد، این است که بعضی از گردشگران جاده مرز سرو به شهرهای ترکیه را نا امن می دانند.

بهترین مرز ایران برای سفر زمینی به استانبول 
مرز بازرگان بهترین مرز ایران برای سفر به استانبول است. این مرز در فاصله 900 کیلومتری از تهران و 275 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. با این حساب اگر شما بخواهید از تهران به صورت زمینی به استانبول بروید، باید اول حدود 620 کیلومتر را تا تبریز طی کنید، سپس فاصله 275 کیلومتری تبریز تا مرز بازرگان را طی کنید تا بتوانید از کشور ایران خارج و وارد مرز ترکیه شوید. لازم به ذکر است که خود مرز بازرگان تا شهر استانبول حدود 1550 کیلومتر فاصله دارد. یکی از مزیت های مرز بازرگان این است که دسترسی به آن از نظر جاده ای مناسب است.
بهترین مرز ایران برای سفر زمینی به آنتالیا 
مرز بازرگان علاوه بر اینکه بهترین مرز ایران برای سفر زمینی به استانبول است، بهترین مرز ایران برای سفر زمینی به آنتالیا نیز تلقی می شود. چراکه این مرز بزرگترین مرز ایران و ترکیه است و به نسبت دیگر مرزها شرایط مناسب تری دارد. برای اینکه از راه زمینی به آنتالیا سفر کنید، می توانید همان مسیر گفته شده تا مرز بازرگان را طی کنید و از آن جا همان مسیر مرز بازرگان به استانبول را طی کنید و وقتی که به شهر سیواس ترکیه رسیدید، به جای اینکه به سمت شهر سورگون (به طرف استانبول) بروید، از شهر سیواس به سمت شهر قیصریه ترکیه بروید تا از آنجا بتوانید به آنتالیا دسترسی پدا کنید. لازم به ذکر است که فاصله مرز بازرگان تا آنتالیا نیز درست مثل استانبول حدود 1550 کیلومتر است. اما از نیمه راه، مسیرش از مسیر استانبول جدا می شود.

بهترین مرز ایران برای سفر زمینی به وان
شما برای اینکه به صورت زمینی از ایران به وان بروید، سه راه پیش رو دارید. می توانید از مرز بازرگان، مرز سرو و یا مرز رازی برای سفر به وان استفاده کنید. بهترین مرز ایران برای سفر زمینی به وان، مرز رازی است. به این دلیل که مرز رازی نزدیک ترین مرز ایران به شهر وان است و شما به راحتی می توانید از این مرز با 100 کیلومتر رانندگی به ان شهر برسید. اما مرز سرو و مرز بازرگان به نسبت از وان دورتر هستند و به همین دلیل هم استفاده از آن ها خیلی توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که مرز سرو 273 کیلومتر و مرز بازرگان 206 کیلومتر با شهر وان فاصله دارند. البته ذکر این نکته هم لازم است که شما باید با توجه به محل زندگیتان نسبت به انتخاب هر کدام از این مرزها برای سفر به وان اقدام کنید. چراکه لوکیشن این مرزها با یکدیگر متفاوت است و برای مثال ممکن است که دسترسی به مرز بازرگان برای شما راحت تر از دسترسی به مرز رازی باشد. بهتر است این را هم بدانید که مرز بازرگان و مرز سرو شبانه روزی هستند، اما مرز رازی ساعت 5 بعد از ظهر بسته می شود و شما باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید قبل از ظهر به مرز رازی برسید و بتوانید روال اداری عبور از مرز زمینی رازی را طی کنید.برای رزرو تور ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

دیدگاه 2



  1. Warning: printf(): Too few arguments in /home/batrikoh/public_html/wp-content/themes/nokri/inc/utilities.php on line 22

    […] کدام مرز ایران برای سفر زمینی به ترکیه بهتر است؟ […]

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال آپلود
سوئیچر رنگ